Pagini

29 august, 2008

zi de sambata pustie

Iata nota de plata
La buticul de pe colt:
Inca un rand de ata
Sa-mi cos ranile de hot,
Alte geamuri sparte
Aruncat-n ochi, in fata
Jocuri de copii, si multe
Multe intrebari rasplata.
Cat despre vanzatoare
Ce pot sa spun, acum :

Servil la cap de drum
Imi tot zambeste-un
Chip cu dulci de-amare
Fete si taisuri de argint

Si precucernice priviri
Scufunda lumea in pahar,
Veninul se tot umfla
Si chipul tot zambeste
…iar si iar.

Parc-ar fi aici, in mine
Puntea pustie de suspine,
Iar ceruri ce par senine
Tot arunca nopti in zile.

Se-aude cantecul de jale
Al crengilor cazanda
Se vad gurile curganda
Si coltii ce se rup agale.

Asta-i datoria mea de hot
Care fura buzunare goale
Si lasa inimi la-ntamplare
Sa se piarda-n fals negot:

E un tablou, pe care-l iau
Mereu, de la capat, mereu
Si-l privesc cu dor, cu frica
De cuvinte ce-o sa-mi zica.

-nu te supara
ma mai lasi o luna
azi chiar nu pot
e sambata pustie,
maine iau salariul.
iti aduc si-o statuie
de vrei
sau poate alte o mie
de aste tablouri.


Da, bine.
Doar el.
Nu, am inteles.
Doar culorile.
Astea si-atat.

Da, ti-am spus
Ca stiu numarul.
Sun acum:
-“alo, sunt aici
la colt de drum
nu, nu pot sa spun
veniti mai repede…
sa nu cumva sa fug”

sirenele canta
si tabloul arde
cu tot ce e-n el
si fete si scrum.

Nu mai sunt dator.
Dar mi-e frica si dor
De vanzatoarea din buticul
Gol-e seara.
E zi de sambata pustie.
Si ridic mainile, s-apuc
Duminica ce va sa vie!

Niciun comentariu: