Pagini

29 august, 2008

Desemnez pudoarea însemn în judecată.(Puzzle 2)

Desemnez pudoarea însemn în judecată.

Strig cuvântul ce mi-e zâmbet şi-amar

Şi chem inculpaţii să şadă jos, pe jar,

Bat cuie în zale, strâng nădejdea uscată


Să-nceapă , să ard!


Împart lumea-n răsunet de văi

Şi urme de pământ curg înapoi,

Şi din toate, el, trup răsturnat,

M-aruncă în haos, mă-ntreb ne-ntrebat.


Mai dă-mi un pahar cu apă

Să-mi curm plânsetul in el,

Să-nec timpul tembel,

Izgonit, efemer…


Şi nu-mi mai bate ceasul

Iar moara-mi sugrumă grumazul.

Capul în pământ, el, struţul,

Da, în sfera cea mică şi-albastră,

Venit-a să îmi spună necazul:


Un bec şugubăţ cu şaiba deşurubată

Şopteşte intruna, şuşoteşte lumina,

Iar ţărâna se ţipă şi rage crispată:

Ţară fără dor, unde ţi-e tulpina?


Acum, eu, prezent referent, împământitul,

Ce pot să fac, să sap între fire cuţitul ?

N-am aripi să tac, dar nici orb n-o să rabd

Mă simt alungit, pată nu am şi tot sunt pătat.


Izgonit, efemer…


Am dus ochiul în mână, m-a chemat.

I-am lăsat pe ei să-l ia şi l-au luat.

Acum sărut scrisul, se crede ingrat

Se simte alungat, n-am dor şi tot sunt pătat !


Uşile stau martore-n gând, şi se-nchid,

Gâtul atârnă în jos, se adapă în vid;

Numai jarul stă mereu tot aprins,

Apa se prelinge-nc-odat’ , l-am mai stins!?

Niciun comentariu: